Thursday, February 15, 2007

Levemandens manifest

Levemanden (AKA Levemand' AKA Levemanderen) og jeg hang ud og drak saft og var unge og skrev rim her for lidt siden og i den sammenhæng fremtryllede vi 'Levemandens Manifest'. Den kommer her. Dér.

---

Hvis du tror at jeg fejler er du helt i hegnet
Vi fyrer de syge rim af, mig og Undertegnet
Spørg hvem jeg er? Kald mig Levemand'
Jeg er mere funky-fly end en lama-and
Lede efter fejl hos mig? Det' da helt grotez'
Du famler rundt efter Inkasølv lissom ham Cortez
Find dit eget kontinent hvis du synes det er nemt
Kig for længe på mig og du kan nemt blive blændt/ og glemt
For du fronted mig Levemanden
Du er alt for langt ude/lissom Saltefanden

(uh uh, Levemand, uh uh)

Jeg har 1000 XP i religionsvidenskab
så jeg tager dig ud i Max Weber din flabede flab
Mad props til Tove Tybjerg/ hun er bare for street
og hvis du vil oppe dig i forsknings hist så tag et seat
Voksed' op i 2770 som reklam' mand for drunx
men nu deler jeg post ud på Vesterbronx
Hvis du skulle spørge fra nogen spiller jeg jazzguitar
og ja, jeg tager mig somme tider sgu også en morfar
For middagslur er street lissom Crips og Bloods
At knalde brikker er mere street end herreløse muttz

(uh uh, Levemand, uh uh)

Jeg ser Arnold film på mit vertikale wide-screen
Og jeg tyller gerne de følgende rødvin'
Amarone/Barollo/Brunello og Chianti
Men pengepung er tom men min lever er rig
på A vitami'
Og holder gentleman middag
Lammekølle med hvidløg og sovs det vil jeg ha' lidt af
Så Nikki K er min mand på de gryder og pander
Opera og kogekunst man siger "øj manner"
Men nu må jeg gå jeg er ude af her
Men chill, bare rolig, der er meget mere
på vej

---

Sådan skal den flækkes, kirugske rim fra manden der lever.
Hold dem i kog!

No comments: