Friday, February 23, 2007

Undertegnets manifest

Pas på natten mine børn
for der bliver jeg skarp, som en ørn
der lige er blevet slebet
altså næbbet

Yir!

---

De kalder mig Undertegnet
Eller bare 'kæmpe røde'
Manden med de store sko
og pigerne kalder mig søde
Nej, det løgn der sgu ingen honeys efter mig
Selv til kædedans siger damerne nej
og bye bye
Men hvad skal jeg osse med det skidt
Ikke en skid jeg skal bare bruge et beat
og min højre hånd
lissom Pinnochio, jeg kræver ingen bånd
Danser lystigt over scen'
Spjætter med ben'
sparker til din drink
og gi'r din kæreste en/på skallen
Fordi han ikke fortjener dig
Hvorfor være med fitnessdrengen, når du kan få mig
Et rigtigt stykke mandfolk med det ornlig' flow
Ville elske dig så meget at du ville sige 'yo'
'det her er jeg nede med'
Og vi ville ikke behøve stoppe vi kunne bare blive ved
For Undertegnet/ han ta'r sig af det shit
Ikke noen opsamlingsplade/det altsammen et hit
Rimene de fortsætter/jeg kan slet ikke quit
Heilemis, Heilemis, heil nu bare lidt

Jeg en nørd af rang men uden gamer-evner
Fejler altid stort når jeg prøver at spille hævner
Langsomme reflekser og dårligt syn
bliver ikke og spiller Live jeg går hellere under dynen
Med en M1 Garand eller railgun mellem hænderne
bliver jeg dog bedre til at skyde alle mænnerne
og Quake 2? Det er lavet til mig
Når jeg farer forbi og fragger dig
står du stille
Såvidt jeg kan se/BFG i maven, ja sådan kan det ske
Men al den nye realisme den gør mig forvirret
Hvis Duke skulle reloade var han nok blevet tirret
og tvunget/til at finde en ny karriere
kunne blive Ash impersonator, arh, hvad så der
Ja jeg har kultfilmene iorden
Ved ligeså meget om dem som jeg ikke ved om sporten
og går den/ja så går den sgu nok
Hænger udover balkonen og råber til min flok
Heilemis, Heilemis, de kan ikke få nok

---

Bliver jo nok ikke beholdt i sin helhed ville jeg gætte på... street-gætte... street-ghetto, nemlig, man skal bare lade den slags flyde. Lissom med et flow over et beat, eller et beat under et flow, det skal bare flyde som Eufrat og Tigris og Gudenå.
Hold det ægte!

Thursday, February 15, 2007

Levemandens manifest

Levemanden (AKA Levemand' AKA Levemanderen) og jeg hang ud og drak saft og var unge og skrev rim her for lidt siden og i den sammenhæng fremtryllede vi 'Levemandens Manifest'. Den kommer her. Dér.

---

Hvis du tror at jeg fejler er du helt i hegnet
Vi fyrer de syge rim af, mig og Undertegnet
Spørg hvem jeg er? Kald mig Levemand'
Jeg er mere funky-fly end en lama-and
Lede efter fejl hos mig? Det' da helt grotez'
Du famler rundt efter Inkasølv lissom ham Cortez
Find dit eget kontinent hvis du synes det er nemt
Kig for længe på mig og du kan nemt blive blændt/ og glemt
For du fronted mig Levemanden
Du er alt for langt ude/lissom Saltefanden

(uh uh, Levemand, uh uh)

Jeg har 1000 XP i religionsvidenskab
så jeg tager dig ud i Max Weber din flabede flab
Mad props til Tove Tybjerg/ hun er bare for street
og hvis du vil oppe dig i forsknings hist så tag et seat
Voksed' op i 2770 som reklam' mand for drunx
men nu deler jeg post ud på Vesterbronx
Hvis du skulle spørge fra nogen spiller jeg jazzguitar
og ja, jeg tager mig somme tider sgu også en morfar
For middagslur er street lissom Crips og Bloods
At knalde brikker er mere street end herreløse muttz

(uh uh, Levemand, uh uh)

Jeg ser Arnold film på mit vertikale wide-screen
Og jeg tyller gerne de følgende rødvin'
Amarone/Barollo/Brunello og Chianti
Men pengepung er tom men min lever er rig
på A vitami'
Og holder gentleman middag
Lammekølle med hvidløg og sovs det vil jeg ha' lidt af
Så Nikki K er min mand på de gryder og pander
Opera og kogekunst man siger "øj manner"
Men nu må jeg gå jeg er ude af her
Men chill, bare rolig, der er meget mere
på vej

---

Sådan skal den flækkes, kirugske rim fra manden der lever.
Hold dem i kog!

Sunday, February 11, 2007

En fucking klasikker!

Yo yo, der.
Efter en for vild-agtig aften med de to nyeste medlemmer - Nikki K og Levemanden - blev det gjort for vildt klart at Nikki K's mesterværk "1969 - La lai" sgu da skulle med på den VILDESTE blog. Der. Så her er den. Yir.

---

Året var 1969/København var fyldt med hippie og hash
Og mens røgen den steg til vejrs/der gik vi ind i året 1970
I en baggård sad en lille dreng så trist
Han var blevet smidt ud fordig han var kommunist
"Men skide være med det"/sagde drengen til sig selv
"Jeg går sgu da bare ud og slår nogen ihjel"
Han gik ned af vejen/han var helt nede
På hjørnet stå der fire/og fyrede den fede
Han sagde "Jeres bong er fjong, tænk at i vover
i sidder bare der med den sygeliste koger"
De fire flippede ud og ville gi' ham tæsk
og der var Jimmy Hendrix på sin hvide hest
Han sagde "Nu stopper i det der og pisser bare af,
drengen skal med mig for vi skal hjem og bage en kage"

Kbh, kbh, du gør mig så blå, kbh, kbh
Kbh, kbh, du gør mig så blå, kbh, kbh
Vi ryger hash hver dag i fede lag, LAJ!

I det indre København på den ledeste cafe
sad Dan Turéll og sniffede sne
Han sagde "Jeg orker ikke mere end at sniffe til jeg ler
for coken gi'r mig syner, hvad så der, hvad så der"
På det skumle Østerbro sad en hippie og lo
Han sagde "Tag en bajer og lad kærligheden gro
Det nytter ikke noget at skabe krig/ryg dig en pibe så kan alting ske"

Kbh, kbh, du gør mig så blå, kbh, kbh
Kbh, kbh, du gør mig så blå, kbh, kbh
Vi ryger hash hver dag i fede lag, LAJ!

---

Sindsygste props til den oprindelige gade poet. En mand der er så street at de gader han går på med det SAMME bliver til the 'hood, yes! Hejlemissen er heldige at have fået Nikki K ombord, for sure.
Bolden ruller, stille og roligt.
Det er på gadeplan at krigen skal vindes.
Og hvem er mere gadeplan end Levemanden? Ja, jeg spørger bare.

Hold jer fresh!

Tuesday, February 6, 2007

N.. n... n... n... fresh!

Hvad så derude? Så er det tid til at få Dj Heilemis op på benene. Ikke alle fire, bare de to bagerste. Denne her blog vil indeholde 'freshe', 'fly' og 'funky' rim fra alle de små Heilekillinger derude.
Og Mc Undertegnet er ikke bleg for at starte.
Det her er bare nogle rim, yo, som muligvis skal bruges i helt andre sammenhæng. Muligvis skal de slet ikke bruges. Aight? Aight.

---

Yo!
Nu er vi tilbage og vi har aldrig været væk
Nede på beatet med en sindsyg lækker sæk
Fuld af rim/i stim'/besvim
Når du hører Heilemis
Rids/din' initialer i det old-school træ
Det er ikke kun til show/det noget vi gør hver dag
Formålsløst? Ja/men det går til en god sag
-
Du tror at du kan fronte bare fordi du har talent
Tænker hvis du batler os så må du blive kendt
Men vi' så langt foran vi allerede er blevet glemt
Heilemis for life det er fanme ikke nemt

---

Aw yeah, i huset for life der!

Denne aften har også bragt nye killinger i flokken:
Mc Bøsse-box
Mc Støttefest
Dj Dunderkarl (også kendt som 'Talentet')

Det her bliver jo for or'nlig sindsygt!